Wij hanteren het volgende spoorboekje bij de coördinatie van de veranderingen die nodig zijn om AVG-compliant te worden.
Nadat de AVG-coördinator is aangesteld worden in een aantal fasen de verschillende sporen afgelopen.
De fasen zijn:
- Inventarisatie van uw informatiehuishouding, dienstverlening en organisatie
- Het maken van een plan op basis van de inventarisatie en de eisen die AVG stelt
- Het realiseren van de aanpassingen conform plan
- Certificeren (niet verplicht) in samenwerking met certificeringsinstanties
De sporen die in elke fase worden geadresseerd, zijn:
- Besturing / governance: aanpassingen in beleid, middelen, monitoring en besturing.
- Bewustwording en opleiding van medewerkers zodat de juiste competenties, houding en gedrag worden ontwikkeld.
- Business / dienstverlening: aanpassingen in de relatie / interactie met klant en leveranciers, zowel qua communicatie als afspraken.
- Aanpassingen in proces en ICT, zowel qua applicatieve ondersteuning als registratie, mate van automatisering en anonimisering.
- Overig, zoals het creëren van kansen die het vertrouwen van klant en leverancier in uw organisatie vergroten.
Neem contact met ons op voor een verkennend gesprek.